Adds BY Nuffnang

9 December 2013

MENGAPA??


Mengapa aku kerap kali mencari alasan??
Bukan kah sepatutnya aku memikirkan jalan penyelesaian??
Mengapa aku takut akan hebahan kenyataan?
Sedangkan itulah yang benar...
Adakah aku takut akan pepatah mungkin akan dilongtarkan??
"Hangat-hangat tahi ayam"??
padahal itulah aku...
sifat malas menguasai diri
takut pun ada tetapi semangat ku menjadi dindingnya
akan ku teruskan perjuangan suatu hari nanti
bila masa yang sesuai kian menjelang
pada masa itu kan ku siapkan diri ini dengan kestabilan
agar tiada lagi alasan dapat ku cipta di kemudian hari
besabarlah duhai hati....

Aku rindu saat itu..
namun diri ini tiada kekuatan buat sementara ini
masa yang suntuk, ruangan untuk ku berfikir
masih ada yang perlu perhatian ku
dan ku lepaskan semua
bukan untuk selama-lamanya
hanya sementara cuma
dan aku yakin aku akan bangkit semula
apabila tiba masanya
aku yakin..aku akan kuat semula
walaupun usia menjangkau tua
akan ku melangkah ke arah itu
bersama-sama semua yang aku sayangi

Mungkin hari ini bukan hari ku
tak mengapalah kawan..kau pergi dulu
akan ku menyusul kemudian di belakangmu
walaupun tertinggal jauh, akan ku cuba berlari mengejarmu
namun mungkin dalam jalan yang berbeza
bergantung kepada arah dan minat masing-masing
InsyaAllah..Amin..

 

2 comments: