Adds BY Nuffnang

13 August 2013

Perasaan Itu Berulang Kembali...

Alhamdulillah...itu saje kata-kata yang mampu aku lafazkan diiringi dengan perasaan sebak dan kata-kata hati yang tak jemu-jemu memanjatkan rasa syukur pada yang Esa.  Setelah hampir setahun lebih aku keguguran, kini di penhujung Ramadhan, aku disahkan hamil semula..Alhamdulilllah...inilah rezeki yang paling bermakna di dalam bulan Ramadhan tahun ini..  Hah, nak tahu tak macam mana aku bley sedar yang aku pragnant? hehe panjang juga ceritanya..
  Ok first, biasa nya aku period 2hb..so aku sempatlah berpuasa tahun ni sebab aku dah datang period on 2hb Julai, then Ramadhan pula jatuh pada 10th Julai tahun ni. 9th Julai aku mandi wajib, biasalah aku period selalu nak tunggu 7 hari baru ku mandi..sebenarnya period aku 3 ke 5 hari je tapi ekor-ekor nye yang buat aku kena tunggu 7 hari. The next day after mandi hadas, sempatlah aku berpuasa..Alhamdulillah...My husdband ni pulak selalu memang macam orang yang dah lama tak jumpa dan asik rindu je dengan aku...dia selalu kata dia lebih sayangkan aku dari aku sayangkan dia. Hahahah..itulah kami bila hidup berdua je, tapi tak tahulah kan bila dah tua nanti cam mane..hopefully kekal lah begitu sehingga ke akhir hayat..Amin..  Ok pada 30 Julai aku dah siap-siap prepare dah stok makanan kat rumah dan kat Office, yelahhh..nak tunggu 2hb kan, cafe dah lah tak buka, nak makan kat luar malu, nak balik rumah waktu lunch pulak malaaaassss...so prepare awal2, kan senang.  Tunggu punya tunggu tak datang pun...sakit pinggang dah amat ketara dah ni...ingat sakit pinggang sebab nak period tetapi tak pun datang..ade sorang pegawai aku ni period dia sikit lebih kurang je dengan aku, selalu aku datang dulu tak pun dia datang dulu dan esoknye mesti aku pula..akan tetapi, dia dah datang dah...tapi aku tak juga.  Paling ketara ialah payu dara aku rasa sangat sakit dan aku rasa makin membesar pula..haihhh..aku sebenarnya dah penat berharap untuk pragnant.  and resultnya amat mengecewakan. Penat berhabis duit untuk beli pragnant test tetapi hampa..
      Dan setiap kali bila resultnya negative aku akan rasa down sangat..marah dan sedih pun ade..masa itulah aku akan murung dan give up! That's why lah aku tak nak buat  test dulu..aku tunggu seminggu lagi.  Dipendekkan cerita, within one week tu suami aku ni bawalah aku berjalan-jalan mencari baju raya di Sunmmit, Alamanda, Mines dan Sunway Piramid, tapi ape yang aku rasa lain ialah, tak sampai 100 meter aku berjalan, aku mula rasa penat, sampai semput-semput lah..laki aku pun perasan aku lain sebab dia dah tahu aku ni pantang di bawa bershoping, exited bukan men lagi..kadang-kadang dia yang terpaksa suruh aku berhenti rehat dulu..hahhaha but now, aku pulak ayang asik berhenti-berhenti..sampai suamiku terpaksa pimpin aku untuk berjalan...dan dia yang kena pikul semua beg plastik barang-barang tadi..haha kesian tengok suamiku masa tu...
     Lagi satu halnya, aku akan rasa loya yang amat sangat waktu pagi di office..loya macam nak muntah, tapi tak muntah pun..so, disinilah bermula kesedaran ku mengenai pragnant...Hari Isnin, aku bangun pagi seperti biasa lepas mandi, solat subuh, aku bersiaplah nak ke office..tapi sebelum keluar rumah aku cium tangan suami ku, (hehe minta izin nak ke office lah katakan).  Suami ku perasan muka aku pucat..tapi aku kata aku OK je.  Sampai di Office, aku dah mula dah rasa loya dan sakit pinggang yang amat sangat...oleh kerana masih di bulan puasa, so aku dalam keadaan terketar-ketar bertanya lah pada officemate aku, Kak Ani ade tak stok asam ke ape-ape ke yang boleh hilangkan loya aku ni..arghh aku dah tekad dah, mamang tak boleh tahan dah, mahu je aku muntah kat situ juga..Kak ani kata dia ada panadol. "Panadol"...aku berfikir panjang..aku call kawan ku, dia kata baik check dulu pragnant ke tidak, pastu baru makan ubat..so aku dengan perasaan tak berapa confident ni pi lah check on line dulu tanda-tanda awal pragnant...Masya Allah..semua tanda-tanda awal mengandung ade dan sedang aku alami sekarang!  So dengan perasaan berdebar-debar aku start enjin dan terus ke Alamanda.  Beli pragnent tst yang murah je RM 5.90 kat Watson.. Dapat je pragnent test tu terus balik office dan buat check up di toilet office.  Sepenjang perjalanan balik tu, rasa macam jantung ni bersdengup kencang rasa macam tak sabar nak tahu resultnya..sempat plak tu aku bernazar nak buat solat tahajud malam ni untuk mensyukuri nikmat Allah...so mula mula matu urine tu nak meresap slowly, memang aku tak nampak 2 line..dan masa tumemang dah frust dah..so aku bersiap-siap nak pi buang lah pragnent test tu..bila time aku keluar bilik air, aku toleh lagi kat alat tu..dan ALHAMDULILLAH......memang ade 2 line yang terang membuktikan aku pragnant...terus belari ku masuk ke pejabat, call suami dan family..mereka semua gembira sangat.  Mak aku as usual banyaklah pantang larang dia terjemahkan kat aku..almost 1 hour gak lah aku bergayut dengan dia...hahahha
      Hari tu balik raya di kampung suamiku terasa macam princess le pulak..semua keje orang tak bagi buat..drive kereta pun family suami ku tak bagi.  so aku tidur makan tidur makan..hehe best kan..ape aku nak makan semua suami ku akan cuba dapatkan.  Kadang-kadang terasa macam menyusahkan suami ku pula, tapi dia selalu cakap dia sayangkan aku lebih dari aku sayangkan dia..bila aku tidur, suami ku akan selimutkan aku, yelah kita tidur bukan sedar kan, kadang-kadang bila aku teertidur sambil pakai cermin mata dia yang akan tanggalkan cermin mata ku dan simpan di tempat elok.  Ape yang aku perasan , sekarang ni aku mudah lupa..so my nice husband yang akan ingatkan semua, dia tak pernah lupa tanya aku hari-hari dah makan ubat ke belum..terima kasih Allah kerana kurniakan aku seorang suami yang sangat baik dan menyanyangi aku seadanya...so..aku sangat bahgiasekarang, dan aku akan update kan perjalanan hidup ku sepanjang tempoh kehamilan ni nanti..Korang doakanlah aku dan kandungan ku ni selamat dan sihat yer..Mudah-mudahan aku dapat melahirkan khalifah-khalifah yang sihat dan comel di bumi mu Ya Allah...amin...

No comments:

Post a Comment